La Rolls Royce è senza dubbio il simbolo dell'eleganza e del lusso su quattro ruote, il marchio si affermò rapidamente non solo in Inghilterra ma in tutto il mondo come costruttore di vetture belle, potenti e pregiate. La Phantom II, presentata nel 1929 per sostituire la Phantom I e rimasta in produzione fino al 1935 è senza dubbio un'icona di stile per gli amanti delle auto d'epoca e non solo.
L'italeri ha in catalogo il modello, in questo caso con carrozzeria Thrupp & Maberly appartenuta al Maharajah del Rajkot, la "Star of India", anche se a dir la verità, il bicolore arancione ed alluminio non mi attira particolarmente, per cui mi sono preso la "licenza poetica" di optare per un più classico ed austero bicolore nero ed argento.
E' il mio primo modello di auto civile ed anche il primo in scala 1/24. Che dire, il modello italeri pur avendo parecchi anni sulle spalle non si presenta male ed i pezzi hanno un livello di dettaglio accettabile, certo, non abbiamo a che fare con un kit in 1/35 con fotoincisioni e superdettagli, ma ci può stare, il modello finito è veramente bello e coglie alla perfezione lo spirito del soggetto.
In realtà ho scelto questo modello perchè volevo dedicarmi ad un modello "rilassante", che non mi desse troppo filo da torcere, ma il fatto di averlo iniziato a fine ottobre ed averlo finito solo ora la dice lunga...e questo non per il modello in sè, ma perchè il primo approccio con le vernici lucide è stato traumatico. Inizialmente avevo previsto di fare una "furbata" e colorare il modello con le bombolette da carrozziere, ma, fatte un paio di prove, ho deciso di investire su quelle specifiche per il modellismo, nella fattispecie tamiya...ed è un altro mondo, costano tantissimo rispetto a quelle da ferramenta, contengono un quarto del colore di queste ultime, ma la resa è impareggiabile. Il vero problema però è stata la polvere! che si attacca alla vernice lucida in maniera impressionante, ma anche in questo caso, dopo una prima prova, ho risolto tranquillamente mettendo i pezzi ad asciugare in una scatola di cartone appena finivo di verniciarli.
L'altro grande stress riguarda poi il montaggio, infatti le operazioni di maneggio dei pezzi e di relativa incollatura devono essere affrontate in maniera chirurgica, altrimenti ogni piccola imperfezione, sbavatura o graffio si noterà immediatamente (senza esagerare ho carteggiato e ridipinto il cofano almeno 6 volte prima che venisse in maniera soddisfacente).
La parte più divertente per me invece sono stati gli interni, che ho rivestito di nastro da carrozziere per dare l'idea della pelle, mentre gli per gli inserti in legno ed il cruscotto ho tentato di rendere l'idea della radica. Al volante è stato arrotolato del fil di ferro per simulare la corda che i piloti sportivi usavano per avere più "grip", anche questa è una piccola licenza che mi sono preso, per di più l'idea l'ho presa dall'arcinemica della RR, la Bentley, ma non importa.
La parte più divertente per me invece sono stati gli interni, che ho rivestito di nastro da carrozziere per dare l'idea della pelle, mentre gli per gli inserti in legno ed il cruscotto ho tentato di rendere l'idea della radica. Al volante è stato arrotolato del fil di ferro per simulare la corda che i piloti sportivi usavano per avere più "grip", anche questa è una piccola licenza che mi sono preso, per di più l'idea l'ho presa dall'arcinemica della RR, la Bentley, ma non importa.
Ho poi deciso di modificare i gruppi ottici posteriori, ma questa è stata una decisione presa in "progress", la targa viene dalla banca pezzi.
Che dire, non è venuto un modello perfetto, ma ne sono abbastanza soddisfatto ed in più è stato importante per familiarizzare con l'uso dei colori lucidi.
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The Rolls Royce is undoubtedly the symbol of elegance and luxury in the cars world, the brand quickly became famous not only in England but throughout the world as a manufacturer of beautiful, powerful and valuable cars. The Phantom II, introduced in 1929 to replace the Phantom I and remained in production until 1935, is without doubt a style icon for lovers of vintage cars and more.
The Italeri has the model in catologue, in this case with the bodywork Thrupp & Maberly belonged to the Maharajah of Rajkot, the "Star of India", although to tell the truth, the two-tone orange and aluminum does not particularly liked to me, so I took a "poetic license" to chose for a more classic and austere two-tone black and silver.
It 's my first civil car model and also the first in 1/24 scale. That is, the model Italeri despite having several years behind don't looks bad and the pieces have an acceptable level of detail, of course, we do not have to do with a kit in 1/35 with photoetched and superdetails, but the finished model is really nice and perfectly captures the spirit of the subject.
I actually chose this model because I wanted to build a "relaxing" model, which did not give me a hard time too, but the fact of having started in late October and finished it only now says a lot ... and this is not for the model itself, but because the first approach with gloss paint was a bit traumatic. I originally planned to do a "tricksy" and to color the model with body repair shop cans, but after few tests, I decided to invest on specific model sprays, tamiya ... and it's a different world, are very expensive compared to those from hardware, contain a quarter of the color of the latter, but the result is stunning. The real problem, however, was the dust! that attaches to the glossy paint in an impressive manner, but also in this case, after a first test, I solved quietly putting the pieces to dry in a cardboard box as soon as I finished paint them.
The other great stress regards assembly, in fact the operations of handling of parts and relative mounting must be surgical, otherwise every imperfection, smear or scratch will be noticed immediately (without exaggeration I sanded and repainted the hood at least 6 times before it was at least "quite" good).
The most fun for me instead were the interior, which I covered with masking tape to give the idea of the leather, while for wood and the dashboard I tried to reproduce the briar wood. At the steering wheel was rolled up the wire to simulate the rope that the pilots were using on sports cars to have more "grip", this is a small license that I have taken, and I took the idea from the RR rival, the Bentley.
I then decided to change the rear lights, but this was a decision made "in progress", the license plate is from the bits bank .
Well, it is not a perfect model, but I'm quite satisfied, and in addition it was important to become familiar with the use of gloss color.
Che dire, non è venuto un modello perfetto, ma ne sono abbastanza soddisfatto ed in più è stato importante per familiarizzare con l'uso dei colori lucidi.
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The Rolls Royce is undoubtedly the symbol of elegance and luxury in the cars world, the brand quickly became famous not only in England but throughout the world as a manufacturer of beautiful, powerful and valuable cars. The Phantom II, introduced in 1929 to replace the Phantom I and remained in production until 1935, is without doubt a style icon for lovers of vintage cars and more.
The Italeri has the model in catologue, in this case with the bodywork Thrupp & Maberly belonged to the Maharajah of Rajkot, the "Star of India", although to tell the truth, the two-tone orange and aluminum does not particularly liked to me, so I took a "poetic license" to chose for a more classic and austere two-tone black and silver.
It 's my first civil car model and also the first in 1/24 scale. That is, the model Italeri despite having several years behind don't looks bad and the pieces have an acceptable level of detail, of course, we do not have to do with a kit in 1/35 with photoetched and superdetails, but the finished model is really nice and perfectly captures the spirit of the subject.
I actually chose this model because I wanted to build a "relaxing" model, which did not give me a hard time too, but the fact of having started in late October and finished it only now says a lot ... and this is not for the model itself, but because the first approach with gloss paint was a bit traumatic. I originally planned to do a "tricksy" and to color the model with body repair shop cans, but after few tests, I decided to invest on specific model sprays, tamiya ... and it's a different world, are very expensive compared to those from hardware, contain a quarter of the color of the latter, but the result is stunning. The real problem, however, was the dust! that attaches to the glossy paint in an impressive manner, but also in this case, after a first test, I solved quietly putting the pieces to dry in a cardboard box as soon as I finished paint them.
The other great stress regards assembly, in fact the operations of handling of parts and relative mounting must be surgical, otherwise every imperfection, smear or scratch will be noticed immediately (without exaggeration I sanded and repainted the hood at least 6 times before it was at least "quite" good).
The most fun for me instead were the interior, which I covered with masking tape to give the idea of the leather, while for wood and the dashboard I tried to reproduce the briar wood. At the steering wheel was rolled up the wire to simulate the rope that the pilots were using on sports cars to have more "grip", this is a small license that I have taken, and I took the idea from the RR rival, the Bentley.
I then decided to change the rear lights, but this was a decision made "in progress", the license plate is from the bits bank .
Well, it is not a perfect model, but I'm quite satisfied, and in addition it was important to become familiar with the use of gloss color.
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